Nuffnang Top

Wednesday, June 5, 2013

Pencuri besi putus pergelangan kaki





KOTA BHARU - Angkara didakwa curi besi, seorang lelaki terpaksa menganggung azab apabila kakinya terputus dipercayai terkena libasan golok ketika bergelut dalam kejadian di Kampung Gong Puyuh, Kadok, Ketereh di sini, kelmarin.

Kejadian berlaku pada jam 11.30 pagi ketika mangsa yang berusia 32 tahun itu dikatakan cuba melarikan diri selepas didakwa mencuri besi di sebuah kolam ikan.

Timbalan Ketua Polis daerah, Superintenden Idris Abd Rafar berkata, pemilik kolam berusia, 34, sebelum itu menerima panggilan sepupunya mengatakan mangsa sedang mencuri besi di kolam ikan miliknya.

Katanya, lelaki itu kemudian berkejar ke tempat kejadian dan mendapati mangsa sedang membawa beberapa batang besi dengan motosikal.

“Dia yang menaiki van kemudian mengarahkan suspek pencuri itu berhenti tetapi permintaan itu tidak diendahkan dan dia terlanggar dengan motosikal mangsa sebelum terjatuh.

“Sebaik turun dari van, suspek pencuri bertindak menyerang pengadu dengan beberapa kali melibas besi ke arahnya.
"Dia kemudian mencapai golok di raga motosikal suspek sebelum terkena pada kaki lelaki yang didakwa mencuri itu hingga menyebabkan pergelangan kaki kirinya terputus,” katanya.

Menurutnya, siasatan awal polis mendapati pemilik kolam itu cuba mempertahankan diri, bagaimanapun dia disiasat mengikut Seksyen 326 Kanun Keseksaan, manakala suspek pencuri itu disiasat mengikut Seksyen 447/379 Kanun Keseksaan.

“Mangsa dari Kampung Pangkal Pisang, Peringat di sini, masih dirawat di Hospital Raja Perempuan Zainab II manakala pemilik kolam ditahan reman selama enam hari bagi membantu siasatan,” katanya.

Dalam pada itu, suspek ditahan reman semalam atas perintah dikeluarkan Pendaftar Kanan Mahkamah Sesyen, Rashid Mustafa bagi membolehkan siasatan dijalankan mengikut Seksyen 326 Kanun Keseksaan.

Source

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...