Nuffnang Top

Wednesday, March 14, 2012

Gangguan Bekalan Air Sekitar Selangor (List Kawasan)



TEMPOH : 14 Mar 2012 08:00 am Hingga 15 Mar 2012 08:00pm

*SYABAS ingin memaklumkan tempoh masa gangguan bekalan air tersebut dianggarkanselama 36 jam iaitu bermula pada jam 8.00 pagi, 14 Mac 2012 (Rabu)sehingga 8.00 malam, 15 Mac 2012 (Khamis). Senarai kawasan yangterlibat adalah seperti di Lampiran A. Sebagai persediaan, semuapengguna di kawasan tersenarai di lampiran A adalah dinasihatkan untukmenyimpan bekalan air secukupnya bagi menghadapi gangguan tersebut.Walau bagaimanapun, sebahagian kawasan daripada 7 wilayah terlibatkhususnya kawasan rendah berkemungkinan akan terus mendapat bekalan airdalam tempoh tersebut tanpa sebarang gangguan bekalan air keranamendapat sumber daripada loji-loji rawatan yang lain termasuk LRA SSP2,SSP3, Sungai Langat dan Sungai Semenyih serta simpanan dalamkolam-kolam air yang tersedia.

Sebab Gangguan

Kerja-kerja penggantian 'Sluice Valve' bersaiz 800mm pam No. 7 di RumahPam Air Mentah (RWPH), pengantian 'Delivery Sluice Valve' bersaiz1350mm pam no.7 dan 'Suction Butterfly Valve' bersaiz 1450mm di RumahPam Air Bersih (TWPH) dan serta kerja-kerja penyenggaraan 'Feeder'elektrikal No.1 oleh pihak pengendali Loji Rawatan Air (LRA) Sg.Selangor Fasa 1 (SSP1), iaitu Syarikat Pengeluar Air Sungai Selangor(SPLASH).

Kawasan Terlibat

SHAH ALAM

1. Seluruh Kawasan Sunway Kayangan
2. Seluruh Kawasan Subang Impian ( Jalan Pulau Indah)
3. Seluruh Kawasan Sunway Suria
4. Seluruh Kawasan Puncak Perdana
5. Seluruh Kawasan Sungai Kapar Indah
6. Seluruh Kawasan Pekan Meru, Bukit Kerayong, Kg. Budiman, Felda Bukit Cerakah, Cerakah Jaya,
Bukit Kapar dan kawasan sekitar
7. Seluruh kawasan Kg. Delik Kanan
8. Seluruh Kawasan Kg. Delik Kiri
9. Seluruh Kawasan Kg. Delik Dalam
10. Seluruh Kawasan Kg. Delik Baru
11. Seluruh Kawasan Kg. Sungai Udang
12. Seluruh Kawasan Jalan Sg. Bertik
13. Seluruh Kawasan Jalan yadi
14. Seluruh Kawasan Jalan Batu Unjur
15. Seluruh Kawasan Jalan Kim Chuan
16. Seluruh Kawasan Taman Kim Chuan
17. Seluruh Kawasan Taman Bayu Perdana
18. Seluruh Kawasan Flat Sri Angkasa
19. Seluruh Kawasan Vista Indah Apartment
20. Seluruh Kawasan Bandar Puteri
21. Seluruh Kawasan Bandar Ambang Botanic
22. Seluruh Kawasan Taman Kota Permai
23. Seluruh Kawasan Bandar Botanic
24. Seluruh Kawasan Bandar Bukit Tinggi 1 dan 2
25. Seluruh Kawasan Flat Pendamar Indah
26. Seluruh Kawasan Taman Sentosa
27. Seluruh Kawasan Bandar parklands
28. Seluruh Kawasan Kg. Idaman
29. Seluruh Kawasan Taman Gembira
30. Seluruh Kawasan Jalan Raja Lumu
31. Seluruh Kawasan Flat Perumahan Teluk Gadong Indah A
32. Seluruh Kawasan Rumah Teres Teluk Gedung Indah A
33. Seluruh Kawasan Flat Pandamaran Indah
34. Seluruh Kawasan Kg. Pandamar
35. Seluruh Kawasan Jalan Tengku Badar
36. Seluruh Kawasan Persiaran Raja Muda Musa
37. Seluruh Kawasan Jalan Kastam
38. Seluruh Kawasan pandamaran
39. Seluruh Kawasan pandamaran jaya
40. Seluruh Kawasan Taman Telok Gedung Besar
41. Seluruh Kawasan Sobena Jaya, Pendamar

WILAYAH PETALING

1. SS 1 â?? 6, PJ
2. SS 7, Kelana Jaya
3. SS 8, Trade Zone
4. SS 9A, Sg. Way
5. SS 20, Damansara Kim
6. SS 21 & 21A, Damansara Utama
7. SS 22, Damansara Jaya
8. SS 22 â?? 23, Kg. Sg. Kayu Ara
9. SS 24, Taman Megah
10. Ss 25, Taman Mayang Mas
11. SS 26, Taman Mayang
12. PJU 1, Bukit Mayang Mas, Kg. Cempaka, Sungai Mas & Aman Suria..
13. PJU 1A, Damansara Idaman
14. PJU 3, Sunway Damansara & Mutiara Tropicana
15. PJU 6A, Kg. Kayu Ara
16. PJU 7, Mutiara Damansara
17. PJU 8, Damansara Perdana & Bukit Lanjan
18. Taman Megah Mas
19. Bandar Utama
20. Tropicana Golf
21. TTDI & Pinggiran TTDI
22. Sg. Pencala
23. Seksyen 2 hingga 11, Kota Damansara
24. PJU 5, Pusat Perdagangan Kota Damansara
25. U9, Monteres, Kayangan Height & Subang Sejahtera
26. Seksyen 12 hingga 14, PJ
27. Kg. Melayu Subang
28. U3, Subang Perdana
29. U5, Mah Sing
30. Subang Bestari


Maklumat TambahanPara pengguna dinasihatkan agar menyimpan bekalan air secukupnya sertamenggunakan air secara berhemah sepanjang tempoh gangguan tersebut.Pihak SYABAS berharap pengguna yang terlibat dengan gangguan sementaraakan bersabar dan sekiranya mempunyai sebarang pertanyaan lanjut; silahubungi Pusat Perkhidmatan Pelanggan [PUSPEL] menerusi talian bebas tol1-800-88-5252 atau SMS; dengan menaipPUSPEL, dan hantar ke 39222.Informasi ini juga boleh diperolehi dari laman web SYABAS diwww.syabas.com.my; www.twitter.com/puspel dan "facebook" dengan menaip"puspel" atau "puspel syabas".

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...