Nuffnang Top

Friday, December 31, 2010

Presenting The Champion Of The AFF Suzuki Cup 2010: Malaysia !



Malaysia tanah tumpahnya darahku. Rasa sungguh berbangga dengan pasukan bola negara kita. Selama ni kita tunggu kebangkitan Harimau Malaya untuk meraih sesuatu untuk di banggakan. Dan Piala AFF Suzuki ini adalah hadiah dari pasukan bola kita untuk rakyat Malaysia.



Inilah barisan Harimau Malaya yang berhempas-pulas meraih kejayaan demi rakyat Malaysia:

Senarai Skuad Malaysia

Penjaga Gol:

1 MOHD FARIZAL BIN MARLIAS
22 KHAIRUL FAHMI BIN CHE MAT
28 MOHD SHARBINEE ALLAWEE BIN RAMLI

Pertahanan:

2 MOHD SABRE BIN MAT ABU
3 MOHD FAIZAL BIN MUHAMAD
4 MOHD ASRARUDDIN PUTRA BIN OMAR
5 NORHAFIZ ZAMANI BIN MISBAH
6 MOHD NASRIQ BIN BAHAROM
7 KHAIRUL HELMI BIN JOHARI
11 MOHAMAD AZMI BIN MUSLIM
18 MAHALLI BIN JASULI
24 MOHAMAD MUSLIM BIN AHMAD
27 MOHAMAD FADHLI BIN MOHD SHAS

Pemain Tengah:

8 SAFIQ BIN RAHIM
12 AMAR BIN ROHIDAN
13 AHMAD FAKRI BIN SAARANI
14 MOHD KHYRIL MUHYMEEN BIN ZAMBRI
15 GURUSAMY GOVANDAR KANDASAMY
16 KUNANLAN SUBRAMANIAM
17 ABDUL SHUKUR BIN JUSOH
19 MOHAMMAD FAIZAL BIN ABU BAKAR
21 MOHD AMIRULHADI BIN ZAINAL
23 BADDROL BIN BAKTHIAR
25 MOHD FANDI BIN OTHMAN
26 MOHAMAD ASHARI BIN SAMSUDIN
30 ABDUL HALIM BIN ZAINAL

Penyerang:

9 NORSHAHRUL IDLAN BIN TALAHA
10 MOHD SAFEE BIN MOHD SALI
20 IZZAQ FARIS BIN RAMLAN
29 CHANTHURU SUPPIAH

Jurulatih: (Dato') RAJAGOBAL R KRISHNASAMY


Tapi di sebalik kejayaan manis negara kita ni. Ada yang cemburu-buta. Sampai nak anti dengan negara kita. Perlu ke nak buat macam tuu? Sampai bila kita nak membangun bila kita asyik cemburu dengan kejayaan orang lain? Di sini saya tunjukkan hasil twittering saya siang tadi:


Tapi ada gak warga sana yang bijak menilai dan sangat arif. Gua memang respek lu bro. Kita serumpun. Buat apa nak gaduh-gaduh. Pasal bola je pun. Kalah menang adat pertandingan. Lu emosi lebih apahal?
Tak paham lah aku budak-budak ni. Kecik-kecik dah berani main provokasi . Cuba provoke US tuu berani ke tak. Kita matang. Tak perlu melatah dalam benda-benda kecil seperti ini.

Ohh. Ya. Asyik serius je aku hari ni. Nah hambek. Surat khabar semalam punya.



Dan ini adalah tribute dari Upin dan Ipin untuk Harimau Malaya !








p/s: Terima kasih pasukan bola sepak Malaysia. Anda telah mengharumkan nama negara. Mari kita bawa selangkah ke hadapan lagi. Sukan Olimpik. Dan mungkin Piala Dunia?

1 comment:

ShidaHaron said...

haha, yang paper arena tuh acm hampeh je? hihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...